Turvapuhelinpalvelu

Turvapuhelin on aina turvanasi, jos sinulle sattuu kotona jotain tai olosi on heikkenee. Puhelin avulla hälytät apua helposti, jos vaikka kaadut tai saat äkillisen sairaskohtauksen. Turvapuhelimen käyttö on helppoa ja se on käytössäsi ympäri vuorokauden kaikkina viikonpäivinä.

Miten turvapuhelin toimii?

Voit tehdä hälytyksen turvapuhelimeesi yhdistetystä hälytyspainikkeesta vuorokauden jokaisena hetkenä. Turvapuhelinhälytykset ohjataan tarpeen ja sopimuksen mukaan hälytyskeskukseen, läheiseen hoivakotiin tai omaisille. Hälytyksen vastaanottaa terveydenhoitoalan ammattilainen, joka arvioi tilanteen ja hoidon tarpeen. Tarvittaessa lähetämme paikalle turva-auttajan tai hälytämme ambulanssin. Auttaja on paikalla keskimäärin 30 minuutin kuluessa.

Jos hälytyskeskus ei hälytyksen tultua saa puheyhteyttä asiakkaaseen, ottavat he yhteyden asiakkaan puhelimeen. Jos siihenkään ei vastata, hälytyskeskus hälyttää auttajat paikan päälle.

Perusturvaranneke on tarkoitettu sisäkäyttöön, mutta sen kantavuus esim. omakoti- ja rivitalossa saattaa ylettyä myös postilaatikolle. Asentajan kanssa on hyvä pohtia, missä keskuslaiteen on hyvä sijaita, jotta se kantaa mahdollisemman tarkkaan asiakkaan useimmin käyttämät tilat.

Perusturvaranneke on vesitiivis, joten sen kanssa voi mennä suihkuun. Liukkaat ja märät tilat ovat tapaturma-alttiita ympäristöjä, joten rannekkeen käyttöä suihkussa suositellaan.

Kenelle turvapuhelin on tarkoitettu?

Turvapuhelin sopii kaikille, jotka tarvitsevat tukea ja turvaa itsenäiseen kotona asumiseen. Turvapuhelin tuo avun lähellesi nopeasti ja sen olemassaolo rauhoittaa omaa sekä läheisten mieltä.

Turvapuhelinpalvelun voi tilata toistaiseksi tai määräaikaisesti esimerkiksi kuntoutuksen ajalle.

Mitä turvapuhelinpalvelu pitää sisällään?

Palvelu sisältää turvapuhelinlaitteen ja -palvelun. Turvapuhelinpalvelu maksaa 49,50 €/kk. Mahdolliset auttamiskäynnit eivät sisälly kuukausihintaan.

Voit tilata turvapuhelimen toistaiseksi tai määräaikaisesti esimerkiksi kuntoutuksen ajalle. Hälytyspäivystyksen ja avustuskäyntien lisäksi huolehdimme laitetoimituksen ja teknisen tuen.
Turvapuhelin tarvitsee toimiakseen vain toimivan sähköpistokkeen. SIM-kortti turvapuhelimeen tulee meiltä.

Haluatko tilata Turvapuhelinpalvelun?

Maksuton palveluneuvontamme auttaa mielellään. Keskustellaan yhdessä sinun tai läheisesi tarpeista. Kerromme ja opastamme mieluusti myös palveluidemme hakemisessa ja käytössä. palveluneuvonta@hoiva.fi tai 09 7750 5980

Kysy myös muista turvapalveluistamme :

  • 9Solution turvapuhelin ja älykäs ovihälytin
  • Digitaalinen turvapuhelin ja kaatumishälytin
    • Vibby-kaatumishälytin muodostaa automaattisen hälytyksen kaatumistilanteissa. Hälyttimen sensori tunnistavat kiihtyvyyden sekä ilmanpaineen muutoksen kaatumisen aikana
  • Paikantava turvaranneke
    • Hälytin mahdollistaa itsenäisemmän ja turvallisemman liikkumisen myös niille, joiden kyky selviytyä yksin kodin ulkopuolella saattaa olla alentunut
  • Lumo-Kuvaturvapuhelin
    • Lumo tarjoaa edistyksellisen turvateknologian, sosiaalisen yhteysverkon sekä virikkeellisen toimintaympäristön muodostaman kokonaisuuden, joka aidosti mahdollistaa hyvän elämän pidempään ja turvallisesti omassa kodissa.

Lue lisää muista kotihoidon palveluistamme.