Kehittäminen ja laatu
Kehittämistyömme kärjessä on arjen toimijuus ja osallisuus.
Hoivan laatu koostuu monesta eri tekijästä: asiakaskokemus, henkilöstön kehittyminen ja koulutus ja vaikuttavuus. Laatua valvotaan esimerkiksi RAI-arviointimenetelmän ja henkilöstö- sekä asiakastyytyväisyystutkimuksilla. Hoivan yksiköiden laatua valvovat lisäksi kunnat, aluehallintovirastot ja Valvira. Läheisille, asukkaille ja henkilöstölle on omat palautekanavansa.
Kehittämistyömme kärjessä on
- Arjen toimijuus ja osallisuus
- Diakonissalaitos ja sen omistama Diakonissalaitoksen Hoiva Oy luo uusia ja vaikuttavia toimintamalleja valtakunnallisesti.
Asumis- ja päihdepalveluiden ja hankkeiden kehittämisessä korostuvat
- yhteistuotannollisuus
- kokemusasiantuntijuus ja
- ihmisten aktiivinen kansalaisuus.
Hoivalla on yleishyödyllisiä hankkeita. Tällä hetkellä vetovastuullamme ovat kaksi eri hanketta: KYVYT-hanke ja VALSKU-hanke.