Mekin olemme yhteiskunnallinen yritys!

31.8.2018

Laitamme hyvän kiertämään!

Helsingin  Diakonissalaitos tuottaa tytäryrityksensä Diakonissalaitoksen Hoivan kanssa sosiaali- ja terveyspalveluita ihmisille, jotka ovat vaarassa jäädä yhteiskunnassamme syrjään. Sosiaalinen vastuu näkyy toimintamme tarkoituksessa pitää huolta kaikkein heikoimmassa asemassa olevista.

”Yhteiskunnallisena yrityksenä toimimme samalla viivalla yksityisten sosiaali- ja terveydenhuoltoalantoimijoiden kanssa, mutta meille kannattava liiketoiminta on ennen kaikkea väline paremman ja oikeudenmukaisemman yhteiskunnan rakentamiseen”, Diakonissalaitoksen toimitusjohtaja Olli Holmström sanoo.

Laitamme hyvän kiertämään

Diakonissalaitoksen kehittämä nuorten syrjäytymistä ehkäisevä Vamos-palvelu on malliesimerkki sosiaalisesta vastuunkannosta ja siitä miten toiminnan tuotto käytetään vaikuttavien ja ihmisten arkea parantavien palveluiden  kehittämiseen ja toteuttamiseen. Vamos-palvelu toimii jo seitsemällä paikkakunnalla. Vaikuttavuus syntyy eri toimijoiden yhteistyöstä, palveluiden oikea-aikaisuudesta ja siitä, että nuoren tarve on keskiössä.

”Viime vuonna rahoitimme Vamosta itse yli miljoonalla eurolla. Investointi tulevaisuuteen ei mene hukkaan, sillä jopa puolet Vamoksen auttamista nuorista on päässyt koulutukseen tai töihin. Sillä on tuotettu lähes kahdeksan miljoonan euron vaikuttavuus yhteiskunnalle.”

Olemme mukana Hyvät yritykset näkyviksi -kampanjassa

Helsingin Diakonissalaitoksella ja sen tytäryrityksellä Diakonissalaitoksen Hoivalla on yhteiskunnallinen yritys -merkki ja olemme mukana Suomalaisen Työn Liiton kampanjassa Hyvät yritykset näkyviksi. Kampanja haluaa tehdä yhteiskunnallisia yrityksiä tunnetuksi suurelle yleisölle ja tuoda esille niiden hyvää tekevää liiketoimintaa.

Yhteiskunnallinen yritys -merkki kertoo siitä, että yritys ratkoo liiketoiminnallaan yhteiskunnallisia tai ympäristöongelmia. Lisäksi ne käyttävät suurimman osan voitostaan yhteiskunnallisen tavoitteensa edistämiseen.

”Vastuulliselle ja yhteiskunnalliselle lähtökohdalle yritystoiminnassa on kova kysyntä, sillä lähes 90 prosenttia kuluttajista arvostaa yrityksiä, jotka tekevät liiketoimintansa kautta yhteiskunnallista hyvää. Lisäksi jopa 65 prosenttia suomalaisista olisi valmis maksamaan enemmän yhteiskunnalliseen hyvään panostavan yrityksen tuotteista tai palveluista”, kertoo Suomalaisen Työn Liiton Brand Manager Niina Ollikka.

Lue lisää: www.yhteiskunnallinenyritys.fi

Seuraa somessa: #yhteiskunnallinenyritys

Kampanjan video

Lue seuraavaksi: Uusimmat artikkelit